Daniela Nussbaumer, Prof. Dr.

Persons

Professorin für MINT-Lernen und -Lernentwicklung unter erschwerten Bedingungen

Daniela Nussbaumer, Prof. Dr.
Telephone
+41 44 317 11 27
E-mail
daniela.nussbaumer [at] hfh.ch
Room
234
Study Courses
  • Schulische Heilpädagogik
Institute

Zeitschriftenartikel (peer-reviewed)

Weitere Publikationen

  • Haug, T., Nussbaumer, D., & Stocker, H.
    (2019).
    Die Entwicklung von Instrumenten zur Überprüfung von kognitiven Fähigkeiten, gebärdensprachlicher Kompetenz und Dolmetschleistung von Gebärdensprachdolmetscherinnen.
    Das Zeichen,
    111,
    130–143.
  • Nussbaumer, D., & Bollmann, B.
    (2016).
    Hülya schätzt oder Frau Weber beurteilt mathematische Kompetenz.
    ZLV-Magazin,
    2,
    14–15.
  • Wyss, M., & Nussbaumer, D.
    (2015).
    Fachbeitrag: Studienschwerpunkt “Pädagogik für Schwerhörige und Gehörlose” an der Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik (HfH) in Zürich.
    Hörgeschädigten Pädagogik,
    6,
    258–262.

Konferenzbeiträge

  • Nussbaumer, D., Thurn, C., Schumacher, R., & Stern, E.
    (2017).
    Who makes use of prior knowledge in a curriculum on proportional reasoning?
    In G. Gunzelmann, A. Howes, T. Tenbrink, & E. Davelaar (Hrsg.),
    Proceedings of the 39th Annual Conference of the Cognitive Science Society,
    2809–2814.
  • Nussbaumer, D., Grabner, R. H., & Stern, E.
    (2014).
    Neural Efficiency in Working Memory Tasks: The Impact of Task Demand and Training.
    In P. Bello, M. Guarini, M. McShane, & B. Scassellati (Hrsg.),
    Proceedings of the 36th Annual Conference of the Cognitive Science Society.,
    1096–1101.
  • Nussbaumer, D., Schneider, M., & Stern, E.
    (2014).
    The Influence of Feedback on the Flexibility of Strategy Choices in Algebraic Problem Solving.
    In P. Bello, M. Guarini, M. McShane, & B. Scassellati (Hrsg.),
    Proceedings of the 36th Annual Conference of the Cognitive Science Society.,
    1102–1107.
  • Nussbaumer, D., Grabner, R. H., Schneider, M., & Stern, E.
    (2013).
    Limitations and chances of working memory training.
    In M. Knauff, M. Pauen, N. Sebanz, & I. Wachsmuth (Hrsg.),
    Proceedings of the 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society.,
    3175–3180.
  • Eberli, R., Nussbaumer, D., & Thurn, C.
    From implicit to explicit in learning STEM subjects.‘Control of variables’ strategy in physics.
    [Konferenzvortrag].
  • Nussbaumer, D., Grabner, R. H., Schneider, M., & Stern, E.
    Grenzen und Möglichkeiten eines Trainings von Arbeitsgedächtnisprozessen: Eine EEG-Studie.
    [Konferenzvortrag].
    10. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie,
    Graz, Österreich.
  • Nussbaumer, D., Saalbach, H., & Grabner, R. H.
    How is occupational stress and coping related to pedagogical content beliefs in pre-service teachers.
    [Konferenzvortrag].
    16. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI),
    Limassol, Cyprus.

Andere Referate/Vorträge (im Berufsfeld, Vorlesung an Hochschule etc.)

  • Nussbaumer, D., & Hövel, D. C.
    IN_USE (Informationstechnologie und Special Education).
    Forschungskolloquium, Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik,
    Zürich, Schweiz.
  • Nussbaumer, D.
    Von implizit zu explizit beim MINT-Lernen.