Personen

Daniela Nussbaumer

Titel
Prof. Dr.
Funktion
Professorin für MINT-Lernen und -Lernentwicklung unter erschwerten Bedingungen
Daniela Nussbaumer, Prof. Dr.
E-Mail
daniela.nussbaumer [at] hfh.ch
Raum
234
Studiengänge
MA Schulische Heilpädagogik
MA SHP/Fachreferierende Studienschwerpunkte
Institut
Institut für Lernen unter erschwerten BedingungenZum Institut

Publikationen

Haug, T., Nussbaumer, D., & Stocker, H.
(2019).
Die Entwicklung von Instrumenten zur Überprüfung von kognitiven Fähigkeiten, gebärdensprachlicher Kompetenz und Dolmetschleistung von Gebärdensprachdolmetscherinnen.
Das Zeichen,
111
130–143.
Dieglmayr, A., Grabner, R. H., Nussbaumer, D., & Saalbach, H.
(2018).
Gesund und kompetent: Beanspruchungserleben, gesundheitliche Beschwerden und Berufseignung - Eine Studie mit Schweizer Lehramtsstudierenden.
Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung,
36
(2),
262–280.
Nussbaumer, D., Thurn, C., Schumacher, R., & Stern, E.
(2017).
Who makes use of prior knowledge in a curriculum on proportional reasoning?
In G. Gunzelmann, A. Howes, T. Tenbrink, & E. Davelaar (Hrsg.),
Proceedings of the 39th Annual Conference of the Cognitive Science Society,
2809–2814.
Nussbaumer, D., Thurn, C., Schumacher, R., & Stern, E.
(2017).
Who makes use of prior knowledge in a curriculum on proportional reasoning?
In G. Gunzelmann, A. Howes, T. Tenbrink, & E. Davelaar (Hrsg.),
Proceedings of the 39th Annual Conference of the Cognitive Science Society.,
2809–2814.
Nussbaumer, D., & Bollmann, B.
(2016).
Hülya schätzt oder Frau Weber beurteilt mathematische Kompetenz.
ZLV-Magazin,
2
14–15.
Wyss, M., & Nussbaumer, D.
(2015).
Fachbeitrag: Studienschwerpunkt “Pädagogik für Schwerhörige und Gehörlose” an der Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik (HfH) in Zürich.
Hörgeschädigten Pädagogik,
6
258–262.

Vorträge

Eberli, R., Nussbaumer, D., & Thurn, C.
From implicit to explicit in learning STEM subjects.‘Control of variables’ strategy in physics.
[Konferenzvortrag].
Nussbaumer, D., Thurn, C., & Stern, E.
The influence of physics prior knowledge in proportional reasoning achievement.
[Konferenzvortrag].
Nussbaumer, D.
Von implizit zu explizit beim MINT-Lernen.
Nussbaumer, D.
Training in the Interest of Participation of Deaf and Hard of Hearing People since Birth and during School.
[Konferenzvortrag].
Nussbaumer, D., Saalbach, H., & Grabner, R. H.
How is occupational stress and coping related to pedagogical content beliefs in pre-service teachers.
[Konferenzvortrag].
16. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI),
Limassol, Cyprus.
Nussbaumer, D., Grabner, R., & Stern, E.
How task demand impacts the neural efficiency of working memory tasks.
[Konferenzvortrag].
16. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI),
Limassol, Cyprus.
Nussbaumer, D., Grabner, R., & Stern, E.
The development of strategy flexibility in mathematical problem solving: The contribution of practice and learners' characteristics.
[Konferenzvortrag].
44. Annual Meeting of the Jean Piaget Society,
San Francisco, California, USA.