Personen

Daniela Nussbaumer

Titel
Prof. Dr.
Funktion
Professorin für MINT-Lernen und -Lernentwicklung unter erschwerten Bedingungen
Daniela Nussbaumer, Prof. Dr.
E-Mail
daniela.nussbaumer [at] hfh.ch
Raum
234
Studiengänge
MA Schulische Heilpädagogik
MA SHP/Fachreferierende Studienschwerpunkte
Institut
Institut für Lernen unter erschwerten BedingungenZum Institut

Publikationen

T., Haug; D., Nussbaumer; H., Stocker.
(2019).
Die Entwicklung von Instrumenten zur Überprüfung von kognitiven Fähigkeiten, gebärdensprachlicher Kompetenz und Dolmetschleistung von Gebärdensprachdolmetscherinnen.
Das Zeichen.
111,
130-143.
A. Dieglmayr; R. H. Grabner; D. Nussbaumer; H. Saalbach.
(2018).
Gesund und kompetent: Beanspruchungserleben, gesundheitliche Beschwerden und Berufseignung - Eine Studie mit Schweizer Lehramtsstudierenden.
Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
36.0,
(2),
262-280.
D. Nussbaumer; C. Thurn; R. Schumacher; E. Stern.
(2017).
Who makes use of prior knowledge in a curriculum on proportional reasoning?.
2809-2814.
D., Nussbaumer; C., Thurn; R., Schumacher; E., Stern.
(2017).
Who makes use of prior knowledge in a curriculum on proportional reasoning?.
Cognitive Science Society
2809-2814.
D., Nussbaumer; B., Bollmann.
(2016).
Hülya schätzt oder Frau Weber beurteilt mathematische Kompetenz.
ZLV-Magazin.
2,
14-15.
D., Nussbaumer; R., Grabner; E., Stern.
(2015).
Neural efficiency in working memory tasks: The impact of task demand.
Intelligence.
50,
196-208.
10.1016/j.intell.2015.04.004
M., Wyss; D., Nussbaumer.
(2015).
Fachbeitrag: Studienschwerpunkt “Pädagogik für Schwerhörige und Gehörlose” an der Interkantonalen Hochschule für Heilpädagogik (HfH) in Zürich.
Hörgeschädigten Pädagogik.
6,
258-262.

Vorträge

R. Eberli; D. Nussbaumer; C. Thurn.
(2018).
From implicit to explicit in learning STEM subjects.‘Control of variables’ strategy in physics.
D. Nussbaumer.
(2017).
Training in the Interest of Participation of Deaf and Hard of Hearing People since Birth and during School.
D. Nussbaumer; C. Thurn; E. Stern.
(2017).
The influence of physics prior knowledge in proportional reasoning achievement.
D. Nussbaumer.
(2017).
Von implizit zu explizit beim MINT-Lernen.
D., Nussbaumer; H., Saalbach; R. H., Grabner.
(2015).
How is occupational stress and coping related to pedagogical content beliefs in pre-service teachers.
Event title
16. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI),
Limassol, Cyprus:
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
D., Nussbaumer; R., Grabner; E., Stern.
(2015).
How task demand impacts the neural efficiency of working memory tasks.
Event title
16. Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI),
Limassol, Cyprus:
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
D., Nussbaumer; R., Grabner; E., Stern.
(2014).
Neural efficiency in working memory tasks: The impact of task demand.
Event title
Annual Meeting of the International Society for Intelligence Research (ISIR),
Graz, Österreich:
International Society for Intelligence Research (ISIR)