Personen

David Yoh von Allmen

Titel
Dr.
Funktion
Advanced Researcher
David Yoh von Allmen, Dr.
E-Mail
david.vonallmen [at] hfh.ch
Raum
334
Bereich
Zentrum Forschung & Entwicklung
Studiengänge
Schulische Heilpädagogik

Ausbildung

  • Promotion (Dr. phil.) in Psychologie und Neurowissenschaften (Universität Zürich)
  • MSc Psychologie (Universität Zürich)
Alle Projekte anzeigen

Zeitschriftenartikel (peer-reviewed)

von Allmen, D. Y., Kedzia, S., Dettwiler, R., Vogel, N., Kunz, R., & de Boer, W. E. L.
(2020).
Functional interviewing was associated with improved agreement among expert psychiatrists in estimating claimant work capacity: A secondary data analysis of real-life work disability evaluations.
Frontiers in Psychiatry,
11,
Artikel 621.
Kunz, R., von Allmen, D. Y., Marelli, R., Hoffmann-Richter, U., Jeger, J., Mager, R., Colomb, E., Schaad, H., Bachmann, M., Vogel, N., Busse, J. W., Eichhorn, M., Bänziger, O., Zumbrunn, T., de Boer, W. E. L., & Fischer, K.
(2019).
The reproducibility of psychiatric evaluations of work disability: Two reliability and agreement studies.
BMC Psychiatry,
19
(205).
Barth, J., de Boer, W. E. L., Busse, J. W., Hoving, J. L., Kedzia, S., Couban, R., Fischer, K., von Allmen, D. Y., Spanjer, J., & Kunz, R.
(2017).
Inter-rater agreement in evaluation of disability: systematic review of reproducibility studies.
BMJ,
356
(j14),
Artikel 10.1136.
Klaver, P., Knirsch, W., Wurmitzer, K., & von Allmen, D. Y.
(2016).
Children and adolescents show altered visual working memory related brain activity more than one decade after arterial switch operation for d-transposition of the great arteries.
Developmental Neuropsychology,
41
(4),
261–267.
von Allmen, D. Y., Wurmitzer, K., & Klaver, P.
(2014).
Hippocampal and posterior parietal contributions to developmental increases in visual short-term memory capacity.
Cortex,
59,
95–102.
von Allmen, D. Y., Wurmitzer, K., Martin, E., & Klaver, P.
(2013).
Neural activity in the hippocampus predicts individual visual short-term memory capacity.
Hippocampus,
23
(7),
606–615.

Bücher und Buchbeiträge

Sammann, K., Sodogé, A., Mühlemann, S., & von Allmen, D. Y.
(2022).
SPRINT: Bewegungsorientierte Sprachförderung.
Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik Zürich.

Konferenzbeiträge

von Allmen, D. Y.
Reporting activity limitations: IFAP, the Instrument of Functional Assessment in Psychiatry and training needs.
[Konferenzvortrag].
EUMASS Congress 2018,
Maastricht, The Netherlands.
von Allmen, D. Y.
Reliabilität in der versicherungsmedizinischen Begutachtung: Zielsetzung und Methoden der RELY-Studie.
[Konferenzvortrag].
Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Psychiatrie und Psychotherapie (SGPP),
Bern, Schweiz.
von Allmen, D. Y.
Adoption of function-oriented interview in disability evaluation.
[Poster].
Tag der Forschung, DKF Universitätsspital Basel,
Basel, Schweiz.
von Allmen, D. Y.
Functional interviewing in disability evaluation.
[Poster].
Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Psychiatrie und Psychotherapie (SGPP),
Basel, Schweiz.
von Allmen, D. Y.
Adoption of functional interviewing in disability evaluation.
[Konferenzvortrag].
21. EUMASS Congress,
Ljubljana, Slovenia.
von Allmen, D. Y.
The adoption of the ICF framework for disability assessments in Switzerland.
[Konferenzvortrag].
21. EUMASS Congress,
Ljubljana, Slovenia.
von Allmen, D. Y., Wurmitzer, K., Martin, E., & Klaver, P.
Hippocampal activity predicts successful object-location binding during short-term memory maintenance
[Poster].
Neuroscience 2012,
New Orleans, LA, USA.

Andere Referate/Vorträge (im Berufsfeld, Vorlesung an Hochschule etc.)

Sammann, K., Sodogé, A., & von Allmen, D. Y.
KomPaS – Eine Studie zur Wirksamkeit der pragmatisch-kommunikativen Sprachförderung bei Kindergartenkindern mit Deutsch als Zweitsprache bezüglich der kommunikativen Partizipation: Anpassung Erfassungsinstrument.
Forschungskolloquium, Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik,
Zürich, Schweiz (online).

Öffentlichkeitsarbeit

Sammann, K., Sodogé, A., Mühlemann, S., & von Allmen, D. Y.
(2022, Mai 1).
SPRINT-Bewegungsorientierte Sprachförderung (Teaser)
[Online-Ressource].
HfH.