Personen

Tobias Haug

Titel
Prof. Dr.
Funktion
Professor für Gebärdensprache und Partizipation bei Hörbehinderung / Leiter Bachelorstudiengang Gebärdensprachdolmetschen
Tobias Haug, Prof. Dr.
E-Mail
tobias.haug [at] hfh.ch
Raum
135
Studiengänge
BA GSD
Professor*innen
Institut
Institut für Sprache und Kommunikation unter erschwerten BedingungenZum Institut

Publikationen

Haug, T., Boers-Visker, E., & van den Bogaerde, B.
(2021).
Testing sign language learners.
In P. Winke, & T. Brunfaut (Hrsg.),
The Routledge handbook of second language acquisition and language testing
Routledge.
Haug, T.
(2020).
Zuordnung von Vokabeln der Deutschschweizerischen Gebärdensprache (DSGS) zum GER: Ergebnisse einer explorativen Studie.
Haug, T., & Batty, A. O.
(2020).
Rater cognition and variability when judging signed production.
Haug, T., Mann, W., Hoskin, J., & Dumbrill, H.
(2020).
L1 sign language tests and assessment procedures.
In Russel Rosen (Hrsg.),
The Routledge handbook of sign language pedagogy
Routledge.
Haug, T., Batty, A. O., Venetz, M., Notter, C., Girard-Groeber, S., Knoch, U., & Audeoud, M.
(2020).
Validity evidence for a sentence repetition test of Swiss German Sign Language.
Language Testing,
37
(3),
412–434.
Herman, R., Grove, N., Haug, T., Mann, W., & Prinz, P.
(2020).
The assessment of signed languages.
In G. Morgan (Hrsg.),
Understanding deafness, language and cognitive development. Essays in honour of Bencie Woll
John Benjamins.
Haug, T., & Ebling, S.
(2019).
Using open-source software for sign language learning and assessment: The case of a web-delivered Yes/No vocabulary test for Swiss German Sign Language.
International Journal of Emerging Technologies in Learning,
14
(19),
188–196.

Vorträge

Haug, T.
Using two dimensions to assess a three-dimensional language: Chances and challenges of online testing for sign language proficiency
[Konferenzabstract].
ALTE 1st Digital Symposium 2021,
Online.
Haug, T., & Mann, W.
Is online testing the future of signed language assessment?
[Konferenzvortrag].
New Directions 2020 Conference,
online.
Haug, T.
Methodological challenges developing tests of sign language proficiency.
EALTA Webinar,
online.
Haug, T., Ebling, S., & Tissi, K.
Modalitätsspezifische Aspekte des Gebärdensprachlernens und -testens.
Ringvorlesung, Institut für Mehrsprachigkeit, Universität und PH Fribourg,
Fribourg, Schweiz.
Haug, T., & Mann, W.
Benefits and shortcomings of new technologies in sign language assessment
[Konferenzvortrag].
Haug, T., & van den Bogaerde, B.
Rater training and scoring issues.
Haug, T.
Automatische Gebärdenspracherkennung und Gebärdensprachtests.