Personen

Tobias Haug

Titel
Prof. Dr.
Funktion
Professor für Gebärdensprache und Partizipation bei Hörbehinderung / Leiter Bachelorstudiengang Gebärdensprachdolmetschen
Tobias Haug, Prof. Dr.
Tel. direkt
E-Mail
tobias.haug [at] hfh.ch
Raum
135
Studiengänge
BA GSD
Professor*innen
Institut
Institut für Sprache und Kommunikation unter erschwerten BedingungenZum Institut

Publikationen

T., Haug.
(2020).
Zuordnung von Vokabeln der Deutschschweizerischen Gebärdensprache (DSGS) zum GER: Ergebnisse einer explorativen Studie.
T., Haug; A. O., Batty.
(2020).
Rater cognition and variability when judging signed production.
T., Haug; W., Mann; J., Hoskin; H., Dumbrill.
(2020).
L1 Sign Language Tests and Assessment Procedures.
Routledge
T., Haug; A. O., Batty; M., Venetz; C., Notter; S., Girard-Groeber; U., Knoch; M., Audeoud.
(2020).
Validity evidence for a sentence repetition test of Swiss German Sign Language.
Language Testing.
37,
(3),
412-434.
Doi
10.1177/0265532219898382
T., Haug; A. O., Batty; M., Venetz; C., Notter; S., Girard-Groeber; U., Knoch; M., Audeoud.
(2020).
Validity evidence for a sentence repetition test of Swiss German Sign Language.
Language Testing.
OnlineFirst,
(OnlineFirst),
1-23.
Doi
10.1177/0265532219898382
R., Herman; N., Grove; T., Haug; W., Mann; P., Prinz.
(2020).
The assessment of signed languages.
John Benjamins
R., Herman; N., Grove; T., Haug; W., Mann; P., Prinz.
(2020).
The assessment of signed languages.
Benjamins

Vorträge

T., Haug; W., Mann.
(2020).
Is Online Testing the Future of Signed Language Assessment?.
New Directions 2020 Conference,
online:
British Council
T., Haug; S., Ebling; K., Tissi.
(2019).
Modalitätsspezifische Aspekte des Gebärdensprachlernens und -testens.
Ringvorlesung, Institut für Mehrsprachigkeit, Universität und PH Fribourg,
Fribourg, Schweiz:
Universität und PH Fribourg
T., Haug.
(2019).
Methodological challenges developing tests of sign language proficiency.
EALTA Webinar,
online:
EALTA
T. Haug.
(2018).
Automatische Gebärdenspracherkennung und Gebärdensprachtests.
T. Haug; B. van den Bogaerde.
(2018).
Rater training and scoring issues.
T. Haug; W. Mann.
(2018).
Benefits and shortcomings of new technologies in sign language assessment.
T. Haug; A. Gerber; R. Perrollaz.
(2018).
SignFirst: Das Unterrichten von Gebärdensprachen als Erstsprache.